
V mobilním zobrazení je toho vidět méně.
Máte-li možnost, mrkněte raději na monitor počítače. 😎 💡 .
„No, nelíbí se mi to. Ale možná si na to zvyknu,“ řekl zakladatel firmy NIKE Phil Knight při prvním pohledu na návrh ikonického loga od designérky Carolyn Davidson.
Tvorba loga vyžaduje spolupráci minimálně dvou lidí: grafika a zadavatele. Spolutvorbu. Zadavatel přináší název a obsah, grafik kreativitu a jedinečnost. Někdy to chce trochu odvahy – na obou stranách. Ale zároveň je to vzrušující proces.
„Logo neprodává (přímo), ale identifikuje,“, řekl jeden z nejvlivnějších grafických designérů 20. století Paul Rand, autor legendárních značek jako IBM, NeXT nebo UPS. Ano, logo musí být novým znakem v abecedě. Musí být jasné, co představuje, a zároveň být originální. Což z principu vylučuje současné modely AI.
Vizuální identita
Samotné logo nestačí. Je důležité mít vizuální styl – logo v kontextu. Ostrá růžová plocha (Magenta): T-Mobile. Bílá vlnka na červeném poli: Coca-Cola. Lahev z čirého skla s hliníkovým víčkem: ABSOLUT vodka.
Vizuální identita dokáže výrazně ovlivnit celkový dojem značky. Dnes je tvorba loga často spojena s požadavkem na vytvoření širšího brandu – stylu, vizuální identity.
Ta stanoví fonty, doprovodné grafické prvky, obrazový styl a mnoho dalšího. Správně navržená identita také šetří náklady, protože grafik nemusí pokaždé vymýšlet něco nového, ale plynule navazuje na promyšlený ekosystém grafického stylu značky.

Malá ukázka z vizuální identity k logu LAVA. Logo je velmi výrazné, proto bylo umožněno měnit jeho barevnost. Poslední slide ukazuje klikatou cestu k cíli.
Ceník
Logo
Cena loga začíná na 15.000 Kč. a závisí na odhadovaném počtu užití.
Místní řemeslník logo využije méně často než firma s mezinárodní působností produkující nealkoholické nápoje. V takových případech se bavíme o desítkách tisíc korun.
Každé logo vyžaduje kvalitní rešerši, aby byla zaručena originalita. Ke každému logu automaticky přidávám tři návrhy užití v kontextu – takovou malou studii vizuální identity. Samozřejmostí je licence, která zaručuje majiteli výhradní právo k užívání i případnému prodeji.
Grafický manuál
Cena grafického manuálu činí 7.000 Kč.
Grafický manuál říká, jak přesně logo používat – jaké barvy v RGB (pro obrazovky) a CMYK (pro tisk), jak velké má být, kde má mít ochrannou zónu a jak může vypadat v různých variantách. Je to taková „kuchařka“ k logu, aby všude vypadalo stejně dobře.
Vizuální identita
Cena vizuální identity začíná na 20.000 Kč a končí třeba na 100.000 i výše. Vše závisí na počtu dohodnutých podkladů.
Vizuální identita samozřejmě zahrnuje i grafický manuál. Může být souborem připravených merkantilních tiskovin (vizitky, hlavičkový papír…), systémem orientačních cedulí, designem vozového parku, newsletterů, příspěvků na sociálních sítích, reklamních předmětů a podobně. Zároveň jde o souhrn zásad a doprovodných grafických prvků, podle kterých může postupovat jakýkoli grafik při tvorbě jakékoli grafiky daného brandu. Majitel tak získá jistotu, že celý vizuální styl firmy bude jednotný a rozpoznatelný – vizuálně identický.

+420 777 761 747
grafik@adambarton.cz
Adam Bartoň
Bozkovská 277
512 11 Vysoké nad Jizerou
IČ 696 50 349
(nejsem plátce daně)